tisdag 8 januari 2008

..och så här blev halsbandet

Lite pilligt att göra, men god avkoppling. Som yoga är för andra tänker jag mig. Gillar fortfarande "cirkelkedjan". Det stora hänget (som är en halvädelsten jag glömt namnet på) kan hakas av om man vill använda halsbandet som det är.

Ska till Stockholm ons-tors. Håller på att packa. Längtar efter barnen redan nu. Jag som inte ens hunnit åka ännu. Hur går det till?

Försöker sluta med godis. Fasansfullt! Kroppen och själen skriker efter socker. Så kan det gå. Allt annat än najs.

Tillägg 080109: Tänka sig att Skogsmulle har lämnat så tydliga spår hos mig. Insåg när jag hade packat färdigt att jag lagt alla kläder i olika plastpåsar inuti den hårda resväskan. Tänk om det skulle regna! Sakerna får ju inte bli blöta ju!

Tillägg 080110: Packade ner en burk med cider i resväskan (självklart inknuten i en plastpåse) för att ha på hotellrummet på kvällen. Väl framme på Arlanda rann en stor rosa alkoholluktande pöl runt resväskan. Något hade hänt med burken under flygresan. MEN...vad gjorde det när allt var inplastat. Tack Skogsmulle! Ha!

4 kommentarer:

Anna sa...

det där var fint! Inte bara skogsmulle, du sa sjyssta pjucks som ett vardagsuttryck också.

Smycka dig sa...

vilket fint halsband gillar kombinationen...
har en utmaning till dig på min blogg som du kan hämta...
Kram Lotta

Vero sa...

Hoppas Stockholmsresan gick bra.

Vilka fantastiska smycken du gör. Mycket fint att titta på.

Anonym sa...

hejsan, otroligt vilka fina smycken du gör! gillar skarpt dina snäckskals armband/halsband.
kram