tisdag 1 januari 2008

Halsband med snäckskal

Tog med hela pärlsamlingen till min syster igår. Det är så tungt att bära att jag får blodsmak i munnen om jag måste lyfta längre sträckor. Alltför svårt att välja ut vissa pärlor. Tänk om jag missar att ta med just den där pärlan som blir pricken över i! Någon som känner igen sig? Satt och pärlade (halsband med snäckskalskvadrater) i hennes kök när hon lagade en helt FANTASTISK fisksoppa. Hon är fenomenal.
Idag har ena dottern (Klara) tagit tåget till kompis i Mellerud. Tåg på egen hand för första gången. Nervöst, men det gick bra. Nu vankar den andra dottern (Agnes) som en osalig ande här hemma: "Det är tråkigt här utan Klara"...

2 kommentarer:

Anna sa...

Det där blev snyggt och framåt småtimmarna kunde jag inte begripa att du fick ta med dig alla marängswissgrejer. Skandalöst dålig självinsikt kan man kalla det. Vi överlevde i alla fall och hade det skönt, dock tomt efter er.

Smycka dig sa...

Hej du gör så snygga smycken blir så sugen att kvälls pyssla.. jag provade att göra lite julpynt i granen med pärlor,det blir nog min grej nästa jul..
Kram Lotta