onsdag 16 januari 2008

Hjälp...en utmaning!!!

Mitt livs första utmaning...på bloggen alltså...
Tack vare Smycka dig! sitter jag nu här och ska fundera ut 7 sanningar om mig själv.

Reglerna är som följer:
1. Länka till den som utmanat dig
2. berätta sju sanningar
3. utmana sju stycken i slutet av ditt inlägg
4. Lämna meddelande till dem du utmanat

Mellan raden ovanför och denna har det gått så där en 40 minuter. Den här uppgiften kräver ju viss tankemöda. Här ett tappert försök:

  • Älskar allt godis med undantag för gröna marmeladkulor (och kanske lakritsmotorcyklarna som fanns på 70-talet som min bror och jag kallade kräkhojjar).

  • Jag börjar bli gråhårig och noppar i smyg bort alla gråa hår jag hittar. Gud så löjligt. Måste nog sluta. Bättre grått hår än inget hår.

  • Avskyr grovdisk. Låter, helt utan dubier, min man sköta allt sånt tråkigt.

  • Blir väldigt självupptagen när jag är vältränad. Gillar att se hur musklerna liksom rör sig. Ja, ni fattar så jobbigt för mig och andra. Bättre att vara lite lönnig som jag är just nu så slipper jag se musklerna och kan tänka på helt andra, viktigare saker.

  • Dansar salsa 1-2 gånger varje vecka. Ibland försöker ambitiösa (eller omdömeslösa) killar lyfta eller slänga runt med mig. Senast idag faktiskt. Mitt i adrenalinruset missar de stackars satarna att jag är 1.80 cm. Då blir jag spänd och nervös. Tänk er en liten envis jäkel som desperat försöker jonglera med ett nästan 2 meter högt kylskåp. Ungefär så. Me not like.

  • Älskar morgondopp i havet. Att först dyka i, gå upp och ta schampoo i håret och sedan dyka en gång till. Tänker mig ett lödderspår under havsytan. Me like.

  • För ett tag sedan var jag på bröllopsfest. Bra musik, gott sällskap och kanske lite för många drinkar fick mig att börja headbanga. Blev överentusiastisk och kunde inte sluta när jag väl börjat. Hade nackspärr i flera veckor efteråt. Mina barn var glada att de slapp se mig in action. Why?

Det var kul. Skickar utmaningen vidare till: Agnes tankar, Klaras blogg, Stickfrossa, Petrao. Får fundera över om jag har några mer att skicka utmaningen till. Dessa får räcka så länge.

2 kommentarer:

Smycka dig sa...

Jag förstår att det var en utmaning jag satt till sent på natten innan jag var klar.. men du bjuder på rolig läsning... kul att få veta lite mer om en kreativ och duktig tjej...
kram Lotta

Smycka dig sa...

Tjenis igen hoppas att jag inte är tjatig men du har fått en utmärkelse hos mig...
Kram
Lotta