lördag 15 december 2007

Julmarknad...smycken och strumpor

På bilden en väldigt nöjd Karin i början av dagen (ursäkta den suddiga bilden). Jag är lika nöjd nu när det är kväll, men något tröttare. Kolla de snygga sammetsplattorna som mina smycken hänger på! Min man, som gjorde dem på väldigt kort varsel, är en klippa. På bordet ligger även småväskor och handledsvärmare som min goa syster gjort.

Som "julmarknads-rookie" var jag på plats alldeles för tidigt och fick stå länge och vänta på att kunderna skulle komma. Frös om fötterna, men ibland ska man ha tur. Stod brevid den inbitne och otroligt trevlige torghandlaren Novak som sålde fina och varma strumpor. Fick ett par och sedan gick allt som smort. Han har lovat att lära upp mig i torghandlarkonsten.

Har fått blodad tand och måste tillbaka till Haga imorgon. Yiee-ha! Nästa år ska jag ha ett bord som är bredare än 68 cm, boka tidigare än tre dagar innan och ha sällskap av min syster. Det ska bli mitt nyårslöfte.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jaha, då måste ju jag ha samma nyårslöfte då. Inget att välja på.
Lycka till idag och glöm inte långkalsonger!
Tänkte på en sak sent igår. När vi jobbade på Caféva på julmarknadshelgerna hände det då och då att den där orkestern som gjorde att vi inte hörde varandra i telefonen igår knödde (kan man skriva så?)in i lokalen och tog upp all plats och spelade alldeles för högt! Det var helt absurt, men vi hann diska ikapp eftersom inga kunder kom in!

Karin sa...

Hmmm... Idag känner jag att jag är på fel sida av Sverige. Skulle hemskt gärna kolla alla dina smycken live!! Lycka till med försäljningen. :-)
PS: Ett av armbanden jag köpte har nått sin mottagare och används flitigt, så jag tror att det var mitt i prick. :-)

Anonym sa...

Hej, fina smycken! Såg i din blogg att du stått och sålt smycken på Haga julmarknad. hur lyckades du få ett bord på Haga Julmarknad, har försökt kolla runt men förstår inte vem man ska kontakta.

Vore jättesnällt om du vill hjälpa mig.

Tack på förhand,

Vänliga hälsningar

Karin